fredag 18 april 2008




Idag har mamma och jag varit på utflykt, vi åkte hemifrån vid nio för att jag skulle hinna hem igen innan barnen kom hem från skolan. Strax innan klockan tio var vi framme vid Gislövs Strandmark, vi gick en liten tur vid stranden innan vi gick till Ting Ute & Inne som öppnade klockan tio. På stranden var det härligt, solen sken, vågorna brusade och massor av vackra stenar smyckade stranden. På Ting Ute & Inne fanns mycket vackra saker att ha i trädgården och inomhus, jag fick massor av fina idéer till hur jag kan plantera sommarblommor i krukor när det blir dags för det.


Vi körde vidare till Smygehuk och gick till Stallet på Udden, på väg tillbaka till bilen köpte vi varsin läcker macka i fiskaffären i hamnen.



Längs med kustvägen mellan Trelleborg och Ystad finns massor av butiker, vi stannade till vid New Food köksshop som ligger på Smyge strandväg. Rum efter rum var fyllda av köksprylar, jag har aldrig sett något liknande förut, där fanns verkligen allt.




Dagens bästa var ändå Agdas Country Shop, mycket fina saker till ett billigt pris. På väg hem körde vi inom Fridas gård vid Haglösa, en liten mysig butik med härlig atmosfär och många fina saker. Efter att ha besökt alla de här butikerna så började det svida rejält i kaffetarmen, vi körde inom Svedala och köpte vaniljcremesfyllda wienerbröd och sedan ringde jag pappa och bad honom att sätta på kaffet så att det var klart tills vi kom hem. Vilken härlig dag...



1 kommentar:

Karins fotoblogg sa...

Hej Camilla!
Jag blir så glad för dina kommentarer som du skriver i min blogg! Vilken fantastisk dag du har haft. Jag blir smått avundsjuk! Fina bilder från havet.

Trevlig helg, som sagt!
Karin