onsdag 9 april 2008


Jag cyklade på den gamla banvallen, som numera är gång- och cykelväg, mot Lilla Harrie imorse. Luften var klar och kall, fåglarna flög omkring och kvittrade och jag var tvungen att tvärbromsa när jag såg en snigel ta sig över grusvägen. Längs med den gamla banvallen finns massor av grindstolpar som är gjorda av sten, en del har trillat men några står kvar med en mössa av mossa på toppen.


På vissa av stolparna växer härligt grön, mjuk mossa och på andra växer det upp små märkliga saker som liknar små trattar eller marsvarelser. Ljuset var perfekt så kameran rasslade på, tur att jag hade plats för många bilder på minneskorten och att jag laddade batterierna igår. Numera tar jag alltid med mig båda kamerorna när jag ger mig ut, 350D med macro och 40D med 17-55, då slipper jag hålla på att byta objektiv hela tiden.



När jag kom fram till Lilla Harrie svängde jag ner till Bösmöllan och gick runt och fotograferade, jag hittade en liten stig som jag aldrig har gått förut och kunde ta bilder från en annan vinkel.


Efter ett tag gjorde kylan sig påmind, fingrarna var stelfrusna och näsan började rinna så jag cyklade hemåt igen...



1 kommentar:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så fina kort..mysig cykeltur,,hoppas du är varm nu då!!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan