måndag 14 april 2008


Jag var så otroligt sugen på en liten kaka till kaffet i helgen men skafferiet var tomt och i frysen fanns inte en endaste liten kaksmula kvar. Efter dagens träningspass så passade jag på att baka lite, känns ju alltid bra att ha tränat lite innan man börjar äta nybakade kakor. Först gjorde jag drömmar, har ett jättebra recept som alltid blir lyckade, efter det var det dags för en sort som jag aldrig har gjort förut, sirapsbröd med russin. De blev mindre lyckade, flöt ut över plåten till tunna blaffor fast de smakar ljuvligt och det är ju det viktigaste.

När jag ändå var igång så var det lika bra att göra en omgång chokladbollar också, de lär ta slut när barnen kommer hem från skolan...

3 kommentarer:

tindra lite mera sa...

Men så gott och vilken energi för bakandet...du måste ha varit väldigt
sugen ;)

Kram Katarina

Karins fotoblogg sa...

Å så trevligt med en blogg att inspireras av(då jag gillar foto)! Jättefina bilder!
Jag kommer att fortsätta kika in!

Anonym sa...

Jag hann smaka sirapskakorna innan jag åkte till England och det var svårt att hejda sig. Jag kan gå i god för att de smakade ljuvligt, och det där med utseendet är ju faktiskt inte så viktigt...

/Björn