fredag 25 april 2008


Åkte in till Lund imorse och gick en runda i den gamla stadskärnan där det finns massor av små söta gathus, det ena mer snett än det andra. Många av husen har rosor och stockrosor planterade vid ingången och nedanför fönsterna, det är otroligt vackert på sommaren när de blommar.

Tänk bara att gå ut genom den här dörren en tidig sommarmorgon och känna doften av nyutslagna rosor och ändå bo bara ett par minuters gångväg från ett pulserande centrum med bilar, bussar, cyklister och massor av människor.


När jag åkte hemifrån var det ganska kyligt så jag tog vinterjacka och stövlar på mig, det blev ganska svettigt efter ett tag men han som hängde sin mössa här var nog svettigare än vad jag var.


Dagens stora överraskning fick jag när jag kom hem och cyklade iväg en liten runda, rapsen håller redan på att slå ut...

3 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Åh, vad fint det är i skåne! Fina bilder du tagit också!

Trevlig helg!
Karin

Karin sa...

Vilken härlig blogg du har! Gillar verkligen dina bilder. Lund är en trevlig stad, kul att få återvända dit. Något annat som jag kommer att återvända till är din blogg. Ha en fin helg!

Anonym sa...

Vad vackert med så färgglada och fina små hus :)