fredag 14 januari 2011









Det får bli arkivbilder idag också, de här är från en industritomt i Lilla Harrie som har stått tom och öde i många år. Förfallet är stort och efter alla år av industriverksamhet måste marken saneras eftersom den innehåller tungmetaller och cancerogena ämnen. Företaget som äger marken vill bygga hus på tomten men det ligger en industri i närheten som tydligen bullrar för mycket för att nyproduktion av bostäder ska tillåtas. I somras revs ett par av husen/längorna men sedan stod plötsligt allt stilla igen, kanske hinner jag dit fler gånger innan allt är borta...

4 kommentarer:

Annelie sa...

Det är ju i mina trakter- var ligger det? Har jag nog missat helt... Förresten, hur hr du det nästa söndag? Tror du att vi skulle kunna få till nåt då kanske??
Kram♥

Malin Malmberg sa...

Jag blir sååå inspirerad av din sida och känner direkt att jag vill ut med kameran när jag ser dina bilder i senaste inlägget. Jag hoppas inspirationen håller i sig tills imorgon och att vädret känns tillåtande. Då ska jag minsann ut.

Jag hänger gärna med dig på en utställning. Alltid kul att titta tillsammans tycker jag. Vi kan väl se om något dyker upp. Vi hörs av vidare :)

Ha det gott så länge!
M

Kram

Peters bildmagi sa...

Verkar vara en spännande miljö för en duktig fotgraf som du.
Inspirerande bilder :-)

Karins fotoblogg sa...

Tänk så märkligt....och fascinerande med såna här platser. Fina kompositioner!

Har du spanat in på den här sidan?
http://www.jornmark.se


Trevlig helg!
Kram