söndag 27 april 2008



För några år sedan var jag galen i loppisar, varje sommar när idrottsföreningarna runt om i trakten anordnade loppis så var jag där och rotade bland porslin och böcker. Jag köpte massor av koppar och glas som jag fyllde mina skåp till bristningsgränsen med men efter ett tag hände något, jag tröttnade på allt gammalt och udda. Tröttnade på att ha 7 kaffekoppar med 5 tillhörande tefat och 5 glas istället för 6 eller ännu bättre 12. När vi skulle bygga om vårt kök och jag skulle packa ner allt porslin i kartonger så rensade jag ut det mesta och skänkte det till idrottsföreningens loppisinsamling. Idag ångrar jag mig lite grann men det går ju att fixa, snart börjar loppissäsongen på nytt...

3 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Nej, det är aldrig försent att börja om! Jag gillar bilden på kopparna jättemycket! Enkelt och vackert.
Jag har förresten bytt namn på min blogg. Från Karins allt och inget. Till: Karins fotoblogg. Jag vill ju så gärna att du fortsätter att hälsa på! :-) Jag tycker att det nya namnet passar bättre då det faktiskt är en fotoblogg. (När jag började i Mars så visste jag inte riktigt vad jag hade tänkt mig.)

Anonym sa...

*ler* Det känner jag igen... Jag har gjort precis likadant :)

Karins fotoblogg sa...

Hej Camilla!
Apropå det där med besökare. Jag har funderat på att skaffa en besöksräknare fast jag fattar inte än hur man gör. Här kan man skaffa det iallafall: http://susnet.se/tjanster/
Kanske kunde vara något?
Hej!