måndag 28 april 2008




Idag åkte yngsta dottern och jag till ett naturreservat som ligger bara en mil hemifrån, redan på håll såg vi att träden hade börjat slå ut med skira gröna blad och när vi steg ur bilen kom vi ut i ett hav av vitsippor. Hela markytan var täckt, alla gamla höstlöv och nedfallna grenar hade fått ett vittochgrönt täcke över sig och det gav skogen ett helt nytt utseende. När vi gick längs den lilla stigen och lyssnade på fåglarnas sång, hackspettarnas hackande och såg den skira grönskan och alla ljuvliga vitsippor kändes det som om vi gick i paradiset.






Massor av liljekonvaljblad stack också upp överallt i skogen men de blommar inte förrän i maj-juni.



Jag har photoshopat en del av mina skogsbilder för att försöka få fram känslan som jag kände när jag gick i skogen, titta och njut en liten stund och lämna gärna en kommentar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vad mysigt! Jag söker oxå vårtecken med kameran - men bor norrut så det enda som tittar upp här är tussilago och enstaka små lökblommor :)

Anonym sa...

Imponerad av alla dina finfina bilder. Vitsippar är något speciellt.
/Lis

Karins fotoblogg sa...

Jag kan tänka mig att det var en härlig känsla där i skogen, det syns!
Visst är det kul med photoshop och alla möjligheter som finns?!!