fredag 4 april 2008


Idag fick jag tre planteringskorgar av min snälla mamma när vi var på Skåne-plantor i Staffanstorp, jag har planterat mina två orientaliska dvärgtujor och en nyinköpt klottuja i dem. Tycker att det skärmar av bra mot resten av trädgården när de står uppe på trädecket, jag har också flyttat dit min fjärilslavendel som har övervintrat i en av mina sålådor.
Tidigare i veckan blev jag inspirerad av Randis (Bland rosor och tistlar) fina bild av en julros och idag hade de rea på julrosor på Skåne-plantor så jag köpte två stycken vita, får se om jag hittar någon fin plats till dem i min perennrabatt.




Bland mina vårlökar hittade jag de här ljuvliga blommorna, överallt spirar och gror det och jag ligger jämt med rumpan i luften och fotograferar, undrar vad grannarna tänker...

Inga kommentarer: