lördag 17 maj 2008






Det var så vackert väder i går kväll att jag inte ville sitta inne, jag kastade mig upp på cykeln, slängde kameraväskan över axeln och så bar det iväg. Jag cyklade längs med den gamla banvallen, här och där växer träd som just nu står i full blom, maskrosorna är utblommade och fröna yr omkring i vinden. Vid Bösmöllan anföll myggorna i full trupp, de cirklade runt huvudet på mig innan de gick till attack. Med raska steg, för att inte bli helt isönderstucken, gick jag över bron och cyklade vidare. Här förändras naturen, jordbrukarnas åkrar breder ut sig och det är öppna landskap. Här är det högt i tak och en frihetskänsla infinner sig när jag susar igenom landskapet, jag stannar ofta och fotograferar. I Håstad svängde jag inom kyrkan men solen stod nu så lågt att den knappt nådde fram för träden som växer runt omkring, det var bara toppen som fortfarande var belyst av solen...


7 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiska bilder och vackra vyer - det är ett nöje att kika in här hos dig :)

Gårdsromantik sa...

Så vackra bilder!

Kram Maud

Karins fotoblogg sa...

Det låter som en trevlig utflykt, trots myggorna! Och fina bilder blev det. Känns mycket behagligt att titta på när det är 3 plusgrader och regn! Nummer 1, 2 och 4 gillade jag bäst.

Fundera grönt sa...

Härliga cykelturer du verkar ta! Och fina bilder blir det!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Första gången jag hittade hit, men jag återvänder gärna, för du har många vackra bilder att vila ögonen på i din blogg! :)

Linda Dekorerar sa...

Underbara foton.Gillar det på maskrosfröna.Har precis avslutat en fotokurs, men det finns mycket att lära sen är det mycket utrustning man vill ha också.Men jag hittade mycket Inspiration till fotgraferingen här.
Linda

Camilla Alvén sa...

Tack så hjärtligt allihopa, blir så glad av era kommentarer!
Ha det bra
Camilla