måndag 5 maj 2008


Jag tog en fototur i kväll, det är skönt att det är ljust så länge att man kan cykla iväg en runda efter kvällsmaten. Vid "lilla vattenfallet" har kastanjerna slagit ut och det är härligt att sitta där under och titta ut över ån, det känns som att sitta i en koja. Vattnet porlar nerför det lilla fallet, fåglar kvittrar, humlor surrar och det susar i trädkronorna.



Jag kröp bland ramslöken och fotograferade de ljuvliga, vita blommorna och blev rejält biten av myggor som surrade hungrigt runt mig.



På väg hem fastnade jag för skugga, färg och form...


3 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Hej Camilla!
Det verkar så trevligt med dina små fotoutflykter! Jag blir lite smått avundsjuk ;) Jag får passa på till eller från jobbet. Eller när jag är med familjen såklart men då blir det inte fotande på samma sätt. Och att ta fina barnporträtt är inte att tala om! Det blir alltid någon fånig min eller: "Neeej mamma jag vill inte". Och minstingen har förstås börjat göra som storebror :) Vad har du för kamera?(har jag frågat det eller?) Oj, nu blev det ett långt inlägg! Så sist men inte minst: Fina bilder du tagit idag! Snyggt med skuggspelet på den sista bilden!
Sov gott!

Anonym sa...

Helt sagolika bilder - precis som vanligt här inne :)

Camilla Alvén sa...

Hej Karin!
Jag hade det likadant när barnen var små, det är inte lätt att komma ifrån och göra utflykter för sig själv. När mina barn inte ville ställa upp som modeller brukade jag muta dem med glass eller en slant att handla i kiosken för.
Jag har en Canon 350D och en Canon 40D, vad använder du för kamera?

Tack både till Karin och Zoey för kommentarerna, det uppskattas mycket!
Camilla