söndag 4 maj 2008



Vaknade redan klockan sex imorse av en fågelkonsert utanför mitt fönster, försökte att somna om men lyckades inget vidare. Så fort dimman lättade och solen började värma gav jag mig ut för att fotografera och lyckades fånga rapsknoppar och rapsblommor med daggdroppar.



Igårkväll gav Estelle och jag oss iväg för att leta efter ett rapsfält där det inte var elledningar ivägen, till sist lyckades vi hitta ett bra ställe där det också gick att parkera bilen vid vägkanten utan att riskera att stoppa trafiken. Det blev många bilder...



3 kommentarer:

Karins fotoblogg sa...

Hej Camilla!
Vilka härliga bilder! Jag tittade på den första bilden uppförstorad(dem andra går inte att förstora?) och då kom den verkligen till sin rätt med alla vattendroppar! Bilderna på Estelle är jättebra! Snyggt fångat!

Anonym sa...

Tack Karin!
Jag vet inte varför det bara är första bilden som går att förstora, det är likadant på varje inlägg jag gör.
Ha det bra
Camilla

Anonym sa...

Jag fick några mms från Skånetrakterna igår med de där mäktiga blommande rapsfälten! Det såg mest bara gult ut - kul att få se blommorna i närbild här inne.