måndag 5 januari 2009







Åkte in till Lund med någon sorts plan över vad jag skulle fotografera men jag kom hem med helt andra bilder, det blev många solkyssta väggar och så klart skuggor. Jag skyller på att jag blev distraherad av att stå i kö på Skånetrafiken, det var 30 stycken före i kön när jag tog min nummerlapp och det gick sakta, sakta framåt tills det äntligen blev min tur. Just då när jag klev fram, redo att få betala döttrarnas månadskort, råkade kvinnan i kassan logga ut sig från systemet och hon visste inte hur hon skulle logga in igen. Som tur var fick hon hjälp ganska snart och jag kunde ge mig ut på stan för min fotopromenad som fick gå ganska snabbt för parkeringsbiljetten höll på att gå ut. Nästa gång, då skall det bli helt andra bilder, tror jag...

19 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag tycker du ska fortsätta med stadsbilderna ett tag till. :)
De är verkligen jättefina, speciellt skuggbilderna och då är den med katten favoriten. Jättefin!!
Ha en härlig dag.

Peter Olofsson sa...

Skuggcykeln gillade jag, självklart så är de andra fina också, men jag gillar cyklar och jag gillar att cykla kanske därför det blir min favorit mvh från Peter!

Susanne sa...

Härliga bilder. Och skönt att kunna gå ut och fota lite. Vi har det så in i vassens kallt att man helst håller sig inne om dagarna. Kom i alla fall iväg till affären och inatt jobbar jag så då lär man ta sig ut igen. Kram

Karin sa...

Roliga och snygga bilder! Ibland är det ingen nackdel att det inte blir som man tänkt sig.

Låter spännande med fler konstfoton. Tänker du mer "konstnärlighet" i själva skapandet av bilderna och/eller efterarbetet i PS?

Ha det gott! Kram Karin

Anonym sa...

Vilka härliga bilder, gillar skuggorna skarpt =)

Susihus sa...

Ja den nya modellen är ju rätt mycket dyrare än den tidigare, men jag tycker att den nya är lite smäckrare och snyggare så helt klart värt pengarna! Go kväll

Unknown sa...

Jätte fina fototn du tagit... Ja allt behöver inte bli som man tänkt sig! oftast ändras förutsättningarna och det blir något helt annat i stället...

och det "andra" kanske blir mycket bättre än det man tänkt sig först...eller nått ;-)
Mysiga bilder med fint ljus och fina kontraster!

Må gott
Kram Tildé

Anonym sa...

Ibland kan det vara bra att tiden är knapp...det blev ju hur underbara bilder som helst.
Var det en katt som bar på en råtta?:)
Och skuggfotona, speciellt den med pipen som går ner var urhäftiga!

Det ser inte ut som om ni har det kallt hos er...ingen frost?

Anna of Dallas sa...

Nej för katten! Den är ju ingen skugga, den är målad på väggen.
Jag gillar också cykeln bäst.

H A N N A S - F O R M sa...

Så fina bilder...och roliga, hunden är underbar!!!

Dina tre första frostbilder längre ned är mina favoriter...sååååå vackra!

Jag kommer inte att sluta blogga utan bara göra färre inlägg ..det är otroligt roligt att blogga men jag märker vad mycket av min tid det tar...tid som jag egentligen borde göra annat på...

STOR KRAM
Hanna

Petra C sa...

Cykelbilden (skuggan) var helt underbar. Och den med "pipen". Mmmm...

Maria sa...

Härliga bilder, som vanligt här inne!!!
Visst Vallåsen är ju inte den längsta backen, men den duger bra för en dag. Vädret var toppen under gårdagen och mycket snö i backen, helt klart värt en dags utflykt.

Karin Lindström sa...

Hej Camilla!

Vilka underbara bilder och härlig blogg du har! Jag har bara suttit och njutit nu senaste kvarten! Tänk att det är så roligt att se vad som fångas med kameran. Speciellt från dem som är duktiga på det så klart. Jag är verkligen en amatör, men genom min blogg så har jag faktiskt fått ett nytt intresse. Jag ska försöka att gå en fotokurs i år och lära mig ännu mer. Det är så roligt tycker jag.
Tusen tack för din rara kommentar hos mig! Jag blir glad och stolt över den ska du veta!

Du är alltid välkommen till mig (även om bilderna inte alltid är de bästa) och jag kommer mer än gärna tillbaka till dig!

Kram
Karin

Ett skönare liv sa...

oj vilken underbar blogg me otroliga bilder :D
så härligt !

kram nadja

Anonym sa...

Vackra skuggor!
Det ska till ett visst ljus för att det ska bli denna typen av skuggor! Cykelskuggan är grymt läcker!

Fundera grönt sa...

Läckra bilder blev det ändå, tycker jag! Nyfiken dock på vad du hade tänkt... Ibland är det kul att det inte blir som man tänkt sig. Men det kan ju vara frustrerande också förstås... Kram

Annika Christensen sa...

Hej Camilla!
Har sett dig lite här och där på bloggarna men aldrig tittat in.
Kul och se dina fina bilder.
Annika

Anonym sa...

Jag bara älskar katten...den är ju helt bedårande!! :O))))

Må gott Camilla!

Kram!

Camilla sa...

Gud vad lustigt, utan att veta något om dig eller att ha läst bildtexen så insåg jag att dina foton var från min kära hemstad Lund.

Riktigt bra fotat när du lyckats skapa en stämning av Lund på detta "enkla" sätt, även om det kanske inte var din mening så lyckades du.