söndag 1 februari 2009




Vilket gensvar det blev på Månadsbilden, trodde aldrig att så många skulle vilja vara med när jag försiktigt la ut en förfrågan i början av året, vi blev 40 stycken totalt!!! Det ska bli spännande att följa alla vackra vyer genom året, både vyerna inom Sverige och vyerna från Amerika, Brasilien och Sicilien.


Igår var jag och mannen ute på ett äventyr, vi cyklade till en nedlagd fabrik som ligger i närheten och smög in genom ett hål i staketet. Jo, jag vet att det är förbjudet men det här stället skall rivas inom kort och jag var bara tvungen att dokumentera lite, tycker att det är så trist när gamla hus får förfalla för att sedan bara rivas för att lämna plats åt nya skrytbyggen...

23 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad många gungor som ligger där halvfärdiga:)
Grattis till din finfina utmaning!
Jag tror att det finns många bloggare där ute som upptäcker den nu och grämer sig över att de är försent ute.

Kvack sa...

Härliga bilder. Gilar den översta och den starka men ändå slitna röda färgen. Snyggt!

Anonym sa...

Underbara bilder. Jag håller med dig, det är verkligen synd när man river gamla byggnader, för de är ofta så vackra, jämfört mot alla betongbyggnader som sedan ersätter dem.

Kram /Matilda

Anonym sa...

Härliga bilder, gamla däck kan också vara vackra!
Den översta gillar jag bäst.
Ha det gott.// Nettan

Ska ta och titta på alla månadsbilder nu, ska bli kul.

Maria Thorbjörnsson sa...

Härliga bilder-den där röda väggen kontra svarta däck-super
Nu e allt på plats i Trädgårdsdagboken-bilder-länk till dej-det som fattas e en vänlista men den kommer allteftersom folk lämnar kommentarer :) hoppas på det
Må så gått

Anonym sa...

vad gör man inte för att fånga de bra bilderna ;)

Allis sa...

Vilka fina bilder du visar och va kul att så många är med i Månadsbilden!
Ha en fortsatt skön söndag!!
Kram Eva-Lis

Millan sa...

Hejsan!

Jag vet att jag är en dag för sent ute men jag tänkte haka på ändå med månadsbild.
Kanske får jag vara med kanske inte....=)

Anonym sa...

Tänk vad många änka saker man kan ta kort på. Dom ser helt underbara ut på bild, undra vad det är som gör det?

Kram annica

Kerstin sa...

Jag måste bara säga; Grattis till utmaningen du gav oss. Du är smart. Det ska bli så kul att följa allas vyer.
Fina bilder från nåt som bara ska bort. Så synd när det gamla rivs till förmån för det nya. Är det en gammal drickaback som står där? En fyrkantig? Såna gjorde jag sittpallar av när jag var tonåring. Vänd dom upp och ner och knyt fast en dyna. Klart! :)
Ha det gott.

Anonym sa...

Mmm, vilka härliga bilder. Den slitna faluröda väggen och de gamla däcken blev snyggt tillsammans ;o)
// Kram Mia

Fia sa...

Oh så vackert, det rustika röda mot de "smutsiga" gummidäcken. Kontraster som skapar känslor gillar jag.

Photos by Storm sa...

Ser att du också tänjer gränser ibland....för att få de bilder du vill ha. Bilderna blev jättebra och jag gillar särskilt den första/Lis

Linda -Galleri Palla sa...

Jasåååååå ni är sådnan busar ni ;) Living on the wild side...

Petra C sa...

Kul att så många ville vara med i din utmaning! Ska bli kul att kika runt på alla bilder och inspireras.

Karin Wijk sa...

Det är något visst med gamla falu rödmålade träväggar, tycker jag. Snyggt med de svarta däcken mot det röda.
Måste också säga att det är jätteroligt att få vara med i "Månadsbilden". Håller fortfarande och kollar runt bland alla spännande bidrag. Trevlig kväll!

Peter Olofsson sa...

Hej Camilla! Jernsaxen/Oumberliga Peter här, hoppas verkligen att jag inte inkommit för sent med min "månads bild" skulle ju ha publicerats den sista, men det är lite "körigt" om man så säger, men klaga tänker jag inte gör.
Härligt med gensvaret på dessa Månadsbilder, vilken härlig idé du kom med. Min bild kanske känns lite "tråkig" och man kanske fundera om det verkligen kan bli så stora förändringar, hoppas på det, båten på bilden kanske i värsta fall försvinner, det är eventuellt en ny brygga på gång där, spännande, vi får se. Ha en bra dag och vecka mvh från Peter!
PS: Va fina de sista bilderna är som du tagit, om fler "bröt" sig in lite här och där skulle det säkerligen bli en hel del intressanta bilder(ler). Är själv sugen på att du mig upp i båten som jag fotograferade, öde i många år nu, fast jag tror att det finns andra faror med att göra det än de strikt juridiska så jag avstår nog, men känslan finns och du vet nu ju själv vad det innebär!

Charlotte Tollstén sa...

Bra att du kröp genom hålet!!!

Man måste dokumentera gamla fina miljöer innan det är för sent, innan skrytbyggena tar över.....

Kerstin sa...

Hej igen Camilla!
Jag har en liten utmaning till dig, men bara om du vill.
Titta in får du se.

http://kerstinsfoto.blogspot.com/2009/02/6e-mappen-6e-bilden.html
Ha det gott.

gittan sa...

Hej, här har du en till som hakar på Månadens bild. En riktigt kul ide´ du fick där. Min bild kommer att ligga på
http://gittans.tradgardsblogg.se

anna of sweden sa...

Vilka fina bilder. Härliga färger.
Gillar också att gå runt och fotografera på sådana ställen.

Anonym sa...

Är det för sent att vara med i Månadsbilden? En jättekul idé tycker jag och jag skulle också vilja hänga på om jag får.

Anonym sa...

Är du intresserad av hälsa? Vi har startat upp en hälsoblogg som handlar om hälsa- kost, motion och vila. Besök gärna vår blogg och ställ gärna frågor eller kommentera? MVH från oss på Hälsoprojektet!