fredag 20 mars 2009









Jag körde till Marieholm i tisdags för att kolla in den gamla yllefabriken som har varit stängd sedan slutet av 2002, numera är en del av lokalerna uthyrda till olika företag fast jag såg inte en människa där. Allt var tyst och stilla, nästan för stilla för att vara verkligt och plötsligt kändes det som om jag befann mig mitt i en film, att det när som helst skulle komma något farandes mot mig, det var nog inte så smart av mig att titta på "Låt den rätte komma in" och "Twilight"...

12 kommentarer:

Annelie Johnsson sa...

Trevligt!! Du kunde ju kommit in på lite fika.....

Anonym sa...

Tänk, de där lokalerna skulle ju konstnärer kunna nytja! Olika ateljeer för måler, keramik, textilkonst mm. "Låt den rätte komma in" är det en skräckis eller serie om spöken?? Har aldrig hört om den förrut.

Photos by Storm sa...

Härliga vinklar från den gamla yllefabriken. Synd att stora delar står oanvända. Tur att du var där på dagtid. Önskar dig en skön helg med mycket sol och avkoppling/kram Lis

gamla skolan sa...

Där har jag kört igenom många gånger , har en väninna som bor på gården lite längre fram , Reslöfsgården . Visst får man en konstig känsla när man kör igen fabriken , nästan som om tiden har stått stilla ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Ninni sa...

Fina bilder blev det! Det ser ju inte direkt förfallet ut heller. Hoppas lokalerna kommer till användning på något sätt. Är det skräckfilmer...inget som jag tittar på därför är jag helt obekant med namnen.
Hoppas du får en skön helg!
Kram Ninni

Karin sa...

Det kan verkligen vara en märklig stämning i nedlagda gamla fabriker. Vackert med det tegelröda mot den klarblå himmelen. Härliga landskapsbilder nedan också! :) Ha en riktigt skön helg! Kram Karin

Kerstin sa...

Ja man hamnar lätt i en känsla av att vara i en film när man hamnar på ödetomter och fabriker. Jättefina bilder fick du med dig. Det är nästan tur att ni har flera nedlagda fabriker o dyl runt omkring för det blir väldigt bra foton.
Ha en fin kväll.
Kram

Annelie Johnsson sa...

Hej igen!!
Bor strax utanför, i Håstenslöv, så det blir en o annan promenad ner till Marieholm emellanåt. Bilden är tagen i Svalöv, vid järnvägen vis Svalöv Weibull

Unknown sa...

Alltid lika mysigt att kika in hos dig och njuta av dina fina bilder!

Ville tacka för ditt senaste besök hos mig!

Är äntligen lite på gång och få kontroll på oordnignen efter flytten!
Behöver till återbruket... har inget släp som jag skulle behövt.... får nog köra rätt många vändor! :-)

Stor Kram från Tildé

A home far away sa...

Hihi nej ibland är man lättskrämd o låter fantasin skena iväg:)

Kram Gunilla i Singapore

Karin Wijk sa...

Läskigt!! Men det är som sagt något alldeles speciellt med gamla fabriker. Finns så många spår efter sprudlande liv och sedan står allting still. Lite sorgligt och vemodigt över det hela.
Tycker du fångat det så fint i dina bilder./ Karin

anna of sweden sa...

Fina bilder -som vanligt. Den första bilden blir min favorit. Jag älskar gamla skyltar!