torsdag 19 mars 2009











Min hastigt påkomna städiver försvann efter att pannrummet och tvättstugan fått sig en riktig omgång, jisses vad man samlar på sig saker! Idag vilar jag från allt vad städning heter och njuter av att våren är här, hängde ut lakan på tork för första gången i år och nu fladdrar de så vackert i vinden. Jag tog en långtur på min cykel, till Kävlinge via Lilla Harrie och sedan hem genom Västra Hoby och Håstad, kände mig ganska öm i rumpan efteråt, det var ett tag sedan jag cyklade så långt...

16 kommentarer:

Ninni sa...

Så skönt det låter att cykla! Det var ett tag sen sist för mig också. Vi har inte direkt någon cykelvänlig stad, fruktansvärd trafik och dessutom hiskeliga backar.
Vilka underbara bilder du fick med dig hem! Allesamman, men extra mycket gillar jag bilden på kyrkan(?) och den söta kossan.
Må så gott!
Kram!

Kerstin sa...

Åh så härligt vårlika bilder. Du har en härligt blå himmel du med. Kyrkan är väldigt fin och bilden på kossan gillar jag. Vilken härlig blick.
Nu ska jag ta mig ut och fota lite själv. Inte så mycket vår här, men en minusgrad och sol är inte fy skam.
Ha det gott.

nilla|utanpunkt sa...

Ser ut att ha verit en underbar dag. Här har det varit samma sak – idel sol, lagom varmt för kortärmat och riktig vårkänsla! Vilken fin ko/tjur (?) förresten, en variant jag inte känner igen.

Pockethexan sa...

Å jag glömde fråga -går det bra att jag lånar en bild på Asplunds hus så jag kan göra en länk till din fina sida?

de här bilderna är också jättefina o när jag ser bilden på kyrkan så längtar jag till Danmark igen...

Kramis o Tack igen!!!

Linda -Galleri Palla sa...

MEn visst är det skönt när man gjort en ordentlig utrensning!!! Då kan man köpa på sig lite nytt också ju ;) Typ grytlappar...

Maria Thorbjörnsson sa...

Så du träffade på en "rötopp" på turen-hur nära fick du komma innan hornen sänktes :o).........
Blå-blå himmel i olika nyanser-man blir så lycklig för dessa...
Ha det...Maria i Sennan

Annelie Johnsson sa...

Visst har vi underbart väder!!! Ska tvätta lite lakan och hänga ut tänkte jag, det doftar sååå ljuvligt att krypa ner i sen.
Kram!!

Anna of Dallas sa...

Jag älskar Skottska Höglandskor, dom är så gulliga.

ylva sa...

men det var det värt, eller hur ;). känner igen det där med att man längtar efter att ha mycket himmel i bilderna. och tänk hur man ändrar sig... jag är säker på att jag hade tyckt att medborgarhuset var jättefult som bran, men det är ju snyggt!

och tack ;). hoppas att du hittar en sommarstrand snart :)!

kram,

Photos by Storm sa...

Vackra bilder från din hembygd och vilken klarblå himmel. Djurtokig som jag är fastnade jag extra för den lilla highland cattle kossan. De är så söta med sin ruffiga päls. Ha det bra/Lis

Resa med Herbert sa...

Hej!

Vist är det bättre och vara ute och cykla, än att städa.

Underbara vårliga bilder du bjuder på.

Solvarma kramar från Irene

http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

Anonym sa...

Den kon stirrade rakt på mig! Väntade mig nästan en stor tunga i ansiktet:)

Allis sa...

Vilka fina bilder!!
Gillar verkligen bilden på kyrkan och på kossan Highland Cattle!!
Önskar Dig en trevlig helg!!
Kram

Della sa...

Härligt med en vårlig cykeltur. Jag ska snart byta mina dubbdäck på cykeln till vanliga så att det inte går så tungt att trampa.
Fina, rena bilder blev det på din tur också.

Karins fotoblogg sa...

Hur känns rumpan idag då? :) Själv har jag inte cyklat på några år så jag fasar för den dagen jag sätter mig på en cykel(har ingen cykel men önskar mig en nu till våren.
Vackra bilder fick du med dig från din tur! Härligt med en sån blå himmel! Känns hoppfullt! Porträttet på kossan gillar jag!
Ha det gott, kram

Pockethexan sa...

Nu kunde jag bestämma mig för vilken bild jag ville låna, så nu är länken klar!

Kramis!