torsdag 30 april 2009



Månadsbilden 2009 - April


Då var det dags igen, tänk att en månad kan gå så fort, April har verkligen bjudit oss skåningar på strålande vårväder och jag hoppas att det fortsätter så här. Det är ingen jättestor skillnad i min bild förutom att åkern har blivit lite grönare, nästa månad hoppas jag att pilarnas grenar har börjat växa ut igen efter den hårda tukten de fick i slutet av februari. Det ska bli spännande att titta in till alla som är med i månadsbilden för att se hur det ser ut hos er nu...

32 kommentarer:

pudelflicka sa...

Häftigt att följa det här motivet i alla årstider.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram Hedvig

Photos by Storm sa...

Ditt val av motiv är väldigt väldigt vackert. Jag är lite tveksam till mitt val men jag fortsätter ändå. Hoppas att du får en trevlig Valborg och att vi får behålla värmen över helgen/Kram Lis

oumberligating sa...

Vad säger man, underbart så klart. Skulle vilja skriva längre till dig idag, men har gjort ett mentalt kraftprov idag på min blogg så det blir en kort men hjärtlig hälsning om en fin och härlig Valborg!
Stor Kram från Peter till dig och de dina!

millandante sa...

Ljuvligt att se!
Trevlig Valborg!
Kram

Anonym sa...

Jovisst är det skillnad, det är ju absolut mera färg nu och färgerna kommer otroligt fort i naturen nu. Det är en vacker vy du valt som månadens bild tycker jag.
Morgan

Kerstin sa...

Vilka fina färger. Ska bli spännande att se hur träden kommer att förändras.
Önskar dig en fin valborgsmässoafton.
Kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Så min vän då var bilden på plats-Vilket helt otroligt väder vi fått-gäller att ta till vara-Så må så gått och Trevlig Valborg till dej o de dina....Kramen Maria

Karin Wijk sa...

Grönt är skönt! Så roligt att se alla dina bilder tillsammans, med skillnader i färg.
Ha en härlig Valborg! / Kram

Stefan sa...

Äntligen! Så som jag har väntat. Underbar bild, det var värt väntan :)

Ninni sa...

Din vy är så fin tycker jag! Och visst är det skillnad...mycket grönare.Jag antar att månag kommer att visa upp enorma skillnader just den här månaden. Spännande!
Hoppas du får en skön Valborg!
Kram Ninni

anna of sweden sa...

Vad vackert det är.
Det motivet gör sig verkligen i alla årstider.
Kramar!

Allis sa...

Underbar bild!!
Härligt att följa växtligheten och trädens grönska.
Ha en skön Valborg!!
Kram Eva-Lis

Caroline sa...

Oj, det var ordentligt grönt på åkern nu, och härliga färger i hela bilden!

Min bild är uppe nu.

Ha en skön Valborg!

/Caroline

Della sa...

Vilken snygg bild du har som månadsbild. Jag blir lika glad varje gång jag ser motivet.
Nu har jag varit iväg och fotat och lagt ut min bild.
Trevlig Valborg!

sinneskatten sa...

Så vackert och vad grönt ni har.
Vilsamt och otroligt skönt att bara titta på.

Fundera grönt sa...

Åh, det är verkligen vackert där. Fin bild!
Ha det gott!
Nanna

Susanne sa...

SÅ grönt ni har på slätten/åkern. Hos oss ser vi mest skillnad på gräs och träd och då främst björken och andra tidiga träd. Hoppas du haft en trevlig Valborg.

Karin sa...

Underbar grönska! Jag är så imponerad över hur bra du får till färger och komposition... :) Hoppas du har en fin valborg och trevlig helg!

Kram Karin

Anna of Dallas sa...

Du har också fårr grönt i bilden. Det har jag sett på alal dem jag har tittat på nu. Du har haft så fin blå himmel i de flesta av dina bilder, även så denna månad. Jag hoppas verkligen att det blir raps på ditt fält!

Millan sa...

Underbara färger, underbart med vår!

Nettan sa...

Ja! Nog har det blivit GRÖNT hos dig, kul att se hur det förändras,
varje månad.

Nu har jag äntligen lagt in min bild. Har haft problem med att lägga in mina bilder.
Välkommen att titta på min.

Ha det så gott // Nettan

Pernilla sa...

Ja det skånska aprilvädret har varit helt fantastiskt!

Karins fotoblogg sa...

Vilken härlig grön färg! Vyn är verkligen underbar!

Hoppas att du hade en trevlig Valborg!
Kram

Pia sa...

Underbar bild!!

Lotta sa...

Min månadsbild är också på plats.
Trevlig helg på dig =)

Annelie Johnsson sa...

Hej!
Nu är min bild också uppe. Om det är nån som vill kika in på bloggen, får ni gärna skicka ett mail. Länk finns på första sidan.
Mvh Annelie

Eva Linnea sa...

Det är en jättekul grej det här att fota samma ställe i sin trädgård varje månad.
Kram Eva Linnea

Erik "Semlan" sa...

Du har ett vackert motiv, som kommer att kunna bjuda på året.
Smart val du gjorde!
Nu har jag själv fångat in den spirande våren nere vid Vintervikens trädgårdskafé ;-)

Livet på Citronodlingen sa...

Hej Camilla,
tack för din kommentar... Eftersom jag inte tagit någon månadsbild varken förra månaden eller den här kan du ta bort mig från listan... Jag kanske kommer igen lite längre fram... Jag har inte riktigt orkat...

elena cn sa...

Nu börjar det hända lite saker både på marken och i trädkronorna:)

Katarina sa...

Din bild är så otroligt vacker, Camilla - och visst har det blivit mycket grönare!
Katarina

Lissen sa...

Så vilsam din bild är att se Camilla och vacker.
Strax ligger min månadsbild ute.
Ha en skön månad