lördag 22 mars 2008



Påsken är här med ris, fjädrar, påskkärringar, påskharar, kaniner, kycklingar, påskägg, choklad, godis, ägg, sill, lax och massor med annat gott.

Yngsta dottern gick påskkärring på Skärtorsdagen, fick massor av godis och pengar men det som värmde henne allra mest i hjärtat var mannen som väntat hela dagen på påskkärringar och som blev så glad när det äntligen kom någon att han fick tårar i ögonen. Sann lycka och glädje kan inte köpas med pengar utan det får man av kärlek från sina medmänniskor...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Detta får bli en ny favoritsida för mig. Man blir så glad när man ser dina påskbilder. Texterna till bilderna betyder mycket precis som ljudet till en film. Jag ska följa din blogg med stort intresse. Jag minns i början när jag tittade på FOTO:s sida. Dina inlägg missade jag aldrig. Bra att du börjat blogga Camilla. Jag önskar dig och din familj en Glad Påsk.
// Mvh S-O

Camilla Alvén sa...

Tack S-O, som vanligt värmer dina ord. Önskar dig och din familj en Glad Påsk och en härlig lov-vecka/Camilla.

Laila sa...

Men så fint av dig att dela med dig av den berättelsen. ♥ Det är definitivt värt att tänka på!

Underbara foton på påskriset.

Olli sa...

Zdravo Camilla!
Din lilla filur, du har börjat blogga...Helt underbart att läsa allt du skriver. Dina foton har jag inga andra kommentarer än att de är fantastiska, i vanlig ordning!! Du är bara sååå himla duktig!! Ska försöka komma in så ofta jag kan och titta.
Kram från din tokiga kompis i Eslöv (Olli)