fredag 10 juli 2009









Hemma igen, full av nya intryck och massor av bilder i huvudet som aldrig blev tagna, kanske hinner vi mer nästa gång vi besöker Göteborg, för fler besök blir det, det är jag helt säker på. Nästa gång bor vi på ett fräschare ställe, Slottsskogens vandrarhem var ganska sunkigt med mycket skit i hörnen och mögel i duscharna men frukosten var fantastisk (förutom de smutsiga besticken), ett plus och många minus blir det samlade betyget. Det här är några bilder från första dagen, utsikt från fönstret på vandrarhemmet, caféet vid Bengans på Stigbergstorget, under Älvsborgsbron och vid Röda sten. Fortsättning följer imorgon...

12 kommentarer:

Kerstin sa...

Underbara bilder. Gillar speciellt den med de röda fåtöljerna. Mycket snyggt.
Vad trist att boendet inte höll måttet. Det är tur att man inte är inne så mycket när man är i en ny stad. Ser fram emot fler bilder.
Ha en fin helg.

nilla|utanpunkt sa...

Hej, tack för hälsning. Jo, jag har varit tillbaka ett tag – men ramlade rätt in i en massa praktiskt att lösa och har bara inte hunnit med att blogga. Men nu har jag precis tagit tag i det. Håller på att sammanställa Gotlandsbilder – och det måste förstås bli några trädgårdsvinklade dylika på bloggen! Kommer inom kort! (Resan var f ö underbar!)

Om Gbg-bilderna: cool! SKulle platsa i vilket glossigt magasin som helst. SYnd på boendet, men så där är det ibland. Ser ut som det var centralt iallafall!

Photos by Storm sa...

Välkommen hem igen. Tråkigt med ett sunkigt vandrarhem och du har tagit bilder som förstärker det du skriver. Jättesnygga och särskilt de röda fåtöljerna. Jag gillar också utsikten som absolut inte för mina tankar till det "goa" Göteborg. Ser fram mot fler bilder. Kram och ha en skön helg/Lis

Della sa...

Läckert! Jag titta gärna på fler imorgon.
Kursen jag kom in på är Fotografi - Visuell kommunkation på högskolan i Jönköping. Den är nätbaserad och leds av Matiias på moderskeppet.se. Jag är så glad!

Allis sa...

Jätte fina bilder!!
Vi ses vid Röda Sten!! Viveca Lärn.
Synd att inte boendet var till belåtenhet.
Ha en skön fredagskväll!!
Eva-Lis

Ninni sa...

Fåtöljerna är min favorit men jag gillar också den rostiga cykeln...vilken underlig smak man har egentligen :)Överlag jättefina bilder!
Tråkigt med ett ofräscht ställe att bo på, det behöver ju inte vara tjusigt men gärna rent.
Bättre lycka nästa gång.
Må så gott!
Kram Ninni

Mia sa...

Ja, Göteborg har mycket att bjuda på. Hoppas ni får tag på ett trevligare sovställe nästa gång ;o)
Ha det gôtt!

Michèle Dassy sa...

You are getting humans closer: humans made buildings, trains and so on. They didn't make flowers, trees, the nature. Fields well, indeed.

Anonym sa...

Synd att ni inte var riktigt nöjda med boendet men det verkar som ni kunde härda ut bra ändå. Göteborg är en fin stad där finns det mesta många små mysiga butiker osv. En sak verkar ju iaf fungerat bra och det är fotograferingen. Många fina bilder ser jag här. -Kul!
Morgan

Pockethexan sa...

Nu vet jag varför du e min favo fotograf, jag bara älskar de här bilderna!!!

Karin sa...

Wow, vilka läckra bilder! Jag gillar verkligen den med den rostiga cykeln. :) Vad roligt att ni åkte ut till Röda sten - det är en speciell ruffighet där. Trist med boendet, det ligger ju himla bra till det där vandrarhemmet men det får ju gärna vara rent. Har du testat Stigbergslidens vandrarhem någon gång? Det ser åtminstone trevligt ut på utsidan...

Batgirl sa...

Det var visst fler än jag som gillade de röda fåtöljerna..